6 Ocak 2014 Pazartesi

Bebeğinize sebze suyu yapma zamanııı!

Bugün Deniz'e sebze suyu yaptım. Yemeklerine eklemek için de buzluğa, minik kaplar içerisinde koydum. 
Hazırladığımdan bir kepçe alıp, bugün pişirdiğim somonuna karıştırdım.Şapur şupur yedi. İşte denenmiş ve memnun kalınmış yeni bir tarif daha :)

Bebelere sebze suyu!

- 1 kök kereviz
- 1 havuç
- 1 patates
- 2 kuşkonmaz
- 1 pırasa sapı
- 1 tatlı patates
- 1 tutam dereotu
- 25 gr tereyağı
- Biraz karnıbahar

Soğanı piyazlık kestim 25 gr tereyağında kavurdum. Doğrayıp, minik minik kestim.Kalan sebzeleri de üzerine ekledim. Üstünü azıcık geçecek kadar su ekleyip, kısık ateşte 1 saat pişirdim.
Tel süzgeçten çatalla eze eze suyunu ve ezilen parçaları geçirdim. Minik buzluk kaplarına koyup soğumaya bıraktım. Soğuyan sebze sularını buzluğa koydum..Yarın öğlen tarhanasını bu su ile bişireceğim. Afiyet olsunnn

Hiç yorum yok: