16 Aralık 2013 Pazartesi

Bebeğiniz için minik bir mönü

Bu akşam bebeğime ne pişirsem mi diyorsunuz.? Benim 8 aylık ufaklığımın bu akşam yediği bu mönüyü denebilirsiniz. Kendisi minik minik yedi ve hemen hemen tamamını bitirdi. Neler mi vardı? Tarhana çorbası, yoğurt ,cızbız mini köfte ve ekmek. Yemek üzerine de tarçınlı armut...İşte tarifi:

Bebek için tarhana yapımı :

Ben her hafta başında bir kemik alıyorum ve iliği düşene kadar haşlıyorum. Haşladıklarımı buzluğa bölüştürerek koyuyorum. İşte tarhanamı da bu et suyuyla yapıyorum.

1-5 yemek kaşığı kemik suyu ilikli

2-2 yemek kaşığı tarhana

3- Bir tutam keyfinize göre zeytinyağı yada tereyağı. Kabızsa zeytinyağı ile yapıyorum. 1 tatlı kaşığı yağ koyuyorum.ocakta kaynayana kadar karıştırıyorum. Çorba gibi değil yoğun mama gibi yapıyorum, sulu olunca boşuna suyuyla karınları şişiyor. Denemenizi tavsiye eddrim...

Ve gelelim bebişler için köfte tarifine.

1- Yarım avuç dana kıymayı bir kaba koyuyorum.

2- içerisine iyice doğrammış maydonozları ekliyorum. 7-8 yaprak

3- Yumurtanın sadece sarısını ve sadece sarının da yarısını koyuyorum

4-Ekmek ufalıyorum

5-yarım tatlı kaşığı zeytinyağı koyup yoğuruyorum.Teflon tavada az yağla ve etleri yakmadan pişiriyorum...Ekmeği de köftelerin üzerine koyup yağını alıyorum ve ekmek içini minik minik kopararak yediriyorum...

Ve yemek üzerine, bir armut rendesi içerisine bir tatlı kaşığı tarçını koyup karıştırıyorum. Miniklerinize afiyet olsun ;)

 

Hiç yorum yok: