12 Şubat 2011 Cumartesi

Bir bira bir sürü ikram, topuklu kızlar,rengarenk erkekler...Milano

Modanın başkenti...Milano. Bir sürü değişik ve ünlü markanın genel merkezlerinin bulunduğu, birçok markayı aynı anda ,aynı cadde üzerinde bulabileceğiniz şehir. Piazza del duomo dünyanın 4. büyük katedrali.  1386 yılında yapımına başlanmış ve 1960 larda tamamlanmış. Hatta hala üst kısımlarda restorasyona benzer alet edavatlarda vardı.
Dondurmacılar, cafeler,pizzacılar... bir sürü seçenek var. Yemeklerden çok etkilenmedim. Ama dondurması oldukça güzeldi. Özellikle fındık aromalı dondurma :) Benim için Milano 3 en fazla 4 gün geçirilecek...bol yürümeli, havası şubat ayında üşütmeyen, topuklu ayakkabısız kadının neredeyse hiç olduğu, renk uyumlu giyinmiş erkeklerin etrafta dolaştığı bir şehir. Kralın kızıysanız ya da Hilton otelleirnin ortağı falan birçok alışveriş dükkanı sizlerle olacaktır. Evet uygun fiyata satış yapan dükkanlarda var. HM gibi :) Etraf Vespa dolu. Herkes vespalarla oraya buraya gidiyor.
Ev dekorasyon mağazaları şıkırtıdan ışıltıdan göz kamaştırıyor. Pizzasının kenarı hafif kalın. Ünlü markaların otelleri , restorantları var. Mesela Dolce& Gabbana’nın restorantı var adı Gold. Gittiğinizde deneyebilirsiniz.
Belli saatlerde dükkanlar kapalı. Siesta : ) Bira istediğinizde nerede olursanız olun ikramsız servis yapılmıyor. Ama kocaman kocaman cipsler,balık tabakları falan. Yani bir bira içip karnınızı doyurabilirsiniz isterseniz. ...

Otellerin içleri dizayn harikası.


 Dondurmalar nefis hele ki fındık aromalısı

 Coca Cola şişesi bile Ferre imzalı

 Garsonlar çok güleryüzlü. Türküz diyince hemen Bedri Baykam'ın kartviziti ile geldi. koca saçlı diye tarif ederek :)
 Kuşlar sanki eğitim almış gibi, elinizden kapıyorlar pizza parçalarını ....korkusuz ve evciller

 Topuklu ayakkabılı kızlar ve rengaren giyimli İtalyan erkekleri (Bu iki fotoğrafı da ben çekmedim :) Diğer tüm fotoğraflar bana ait:) )
Ve duomo katedralinin içi.

 Duomo, dış binada işkence sahnelerinin olduğu heykelcikler...

 Aslan insanı yenermiş ???



  Bisikletler, kiralayıp şehri gezebiliyorsunuz. 
 Duomo
 Koca Duomo katedrali'nin üzerinde birtek afiş vardı. O da Türkiye afişi. Oldukça şaşırdık. Dünyanın en ünlü binasının üzerinde Türkiye reklamını olduğu afişi görmek çok çok ilginçti.İstanbul shopping fest. afişi . 

  Sokakta cafe başlarında şarkıcılar...çok eğlenceli çalıyorlar

 Vitrinlerden bazıları...diğerlerini çekemedim :) 




Biranın yanında verilen ücretsiz ikramlar
 Ev içi dizaynnları





 Leonardo


Saat tasarımı




 Bahar erken mi geliyor ne?



8 yorum:

mrtha dedi ki...

fotoğraflar çok güzel vitrinler sevgililer günü moduna girince daha bir güzel görünüyor:)

cerenim.com dedi ki...

Teşekkülerrr:)))

uyduruk prenses dedi ki...

cok güzel fotolar cekmişsin cerenim,bayıldım..Aslında milanoyu sevdim ben bu fotolarda..Dondurması da eminim çok güzeldir,keşke bana da getirseydinn:)))

cerenim.com dedi ki...

erimese getirmezmiydimmm...Daha çok fotoğraf var bir gece bahane yne toplanıp bakarız fotoğraflara cici böğürtlenim

Ece K dedi ki...

Ben de senin gibi, Milano icin bir kac gun yeter, diyenlerdenim. Soguk geliyor bana Milan nedense, daha gri Italya'nin obur sehirlerine gore. Ama dondurma konusunda kesinlikle haklisin:) Oraya kadar girmisken Como'ya da gittiniz mi? eger gitmediyseniz, bir sonraki sefer biraz zaman ayirip gidin derim. Bir restaurant onerim de olabilir eger giderseniz:)) o zaman belki yemekler konusundaki fikirlerin de dondurma gibi olabilir:)

cerenim.com dedi ki...

Ece'cim keşke gitmeden konuşsaydık. Biz biraz tripadvisor biraz yolda baktık beğendik şeklimizle girdik restorantlara. Yani kötü değildi elbette ama beklentimizin altındaydı. Mesela ben başka ülkelerdeki İtalyan yemeklerini daha çok beğenmiştim. Ya da Roma,Floransa gibi İtalya'nın başka bölgelerinde. Aslında yerini bilmemekten de kaynaklanıyor. Birkaç gece klübüne gittik. Stockholm'den sonra biraz boş geldi :)) Havası güzeldi aynı izmir gibi.Ve tabiki dondurma. Como dondurmacı mı?
Belki bir dahakini birlikte yaparız. Ama 1 gün kalıp oradan Roma,venedik geçişi yapmalı :)))
çOK öPüyorum cnm

Ece K dedi ki...

Cerencigim Coma, Milan'a cok yakin bir yerlesim yeri hani su gol kenarinda olan. George Clooney'in falan da evinin oldgu yer. Gol kenari guzel ama bir de yukari, daga cikip tam italya sinirdan gol manzarasi seyretmek daha guzel. ve orada minki salas bir restaurant var. hayatimda en guzel gnocchi'yi orada yedim. Ne guzel olur beraber gitsek dedigin gibi:)

cerenim.com dedi ki...

Cnm comayı biliyorumda belki o adda dondurmaci falan vardir diye heyecanlandim :))) coma caddesinde dolandik :) ama coma'ya gitmedik , varya aklima bile gelmedi iste haberlesip seninle gitseydik daha verimli olacakti :) evett kesin yapalim bir gun guzel bir programm