14 Ağustos 2010 Cumartesi

Hırvatistan'da oyun! Gördünüz mü?

 Tarihin içinde dolanırken üstünden savaşların, gözyaşlarının geçtiği Dubrovnik'te çocukları bilgisayar dışında bir oyun oynarken gördüm. Artık sokakta oynayan çocuk göremiyorum. Ya da oyun yaratan çocuklar... Biz ip atlardık, saklambaç , meşe , körebe , aç kapıyı bezirganbaşı şarkılı bir oyun!! neydi adı? Yani sürekli bir oyun hali içindeydik...
   Tarihle her an burun buruna gelinen Dubrovnik'te, gezen turistlere aldırmadan oyunlarını oynayan çocukları görmek heyecan vericiydi. Uzun süre izledim...
Bu arada bunu yazarken  mırıldanırken buldum kendimi yeni Türkü'nün enfes şarkısıyla....Onu da hatırlatayım dedim...Hani vardıya...
Evvel zaman içinde dostlar ağaçlara ev kurardık
Tatlı bir düş içinde bir yere bir göğe bakardık
Gönlümüz kuş gibiydi dostlar dünyaya kanat açardık
Tutsak değildik zamana başına buyruk yaşardık

Çocuklardık parlak yıldızlardık o zaman
Ay büyülüydü yakamoz deniz
Ardından koştuğumuz sonbaharlar
Çocuklardık parlak yıldızlardık o zaman
Artık dönemesek de geriye
Ardından koştuğumuz son zamandır

O zaman bu zamandır dostlar ne ister neyi özleriz
Denizini arıyan akarsulara benzeriz
Pencereler bırak açık kalsın geceleri yağmurlar yağsın
 Bu taşın üzerine çıkıyorlar, 
 ve üstlerini değiştiriyorlar amaç düşmeden üstünü çıkarıp yeniden giyebilmek!!! Bu kız çocuğunun içinde ek t shirt var.

2 yorum:

pembe fiyonk dedi ki...

hala sokakta oyun oynamayı becerebilenleri görmek ne güzel...

cerenim.com dedi ki...

Bencede!!!