30 Temmuz 2010 Cuma

Beştaş oynadınız mı? Kameralı tanıtımla karşınızda!!!!


Bugün plajda miskin miskin bakınırken aklıma annemle minikken oynadığımız ve hala oynamaktan zevk alacağımı düşündüğüm beş taş oyunu geldi.  Hemen yerden 5 tane minik taş buldum. Sevdiceğime de oyunu öğretip, başladık oynama...Sevdiceğim bu oyunu bilmiyormuş!!! Çok şaşırdım.Belki bilmeyen başkaları da vardır diye hem fotoğrafını çekip hem de kameraya çekip sizinle paylaşayım dedim. Bir de Eksisozluk'ten beştaş ile ilgili oyun kuralına baktım. Hani ben yarım yamalak biliyorumdur belki diye. Hakikaten de bilmediğim kuralları varmış. Neyse o kuralları da eksisozlukten kopyaladım az sonra yapıştırıcam okursunuz. Ya da oyun heryerde ve mekanda oynanabileceği için kural siz olun. İyi oyunlar...

Oyun Kuralları :
"Beş tane yuvarlak, hepsi avuca sığabilecek taş toplanır. bir taş elde tutulur, diğer taşlar yere atılır. eldeki taş havaya atılıp, düşürülmeden yerden bir taş alınır. dördü de alınırsa ikinci aşamaya geçilir ve yerdeki taşlar ikişer ikişer alınır. üçüncü aşamada, taşlar bir ve üçlü olarak, dördüncü aşamada ise havaya atılan taş yere düşmeden yerdeki taşların dördü de bir anda alınır. beşinci aşamada orta parmak işaret parmağın üzerine atılır, işaret parmağı ile baş parmak arası açılır, köprü gibi yapılır. taşlar tek tek bu köprünün altından geçirilir. havaya atılan taş düşürülmeden biterse oyun biter."

Hiç yorum yok: