17 Ocak 2010 Pazar

Cerenim'den Marine edilmiş zencefilli somon balığı


Bu akşam denedim, oldukça lezzetli oldu. Denemenizi tavsiye ederim. Ben biraz kızarmış seviyorum, görüntüler o yüzden kızarık. Ama misafirinize rahatlıkla sunabilirsiniz.Tarif şöyle...:)
Bankonun üzerine hazırlanacak malzemeler;
iki adet somon filetosu,
Bir tatlı kaşığı toz zencefil ya da minik yuvarlak dilimlenmiş taze zencefil)Ben taze kullanıyorum.
Beş diş sarmısak,(Rendelenecek)
Üç adet taze yeşil soğanın ince kıyılmış,
Bir tatlı kaşığı toz şeker
Bir çay kaşığı kişniş
Bir tatlı kaşığı hardal
Bir tatlı kaşığı tuz
Dört -Beş tane karabiber
Bir çay kaşığı Acisso
Bir yemek kaşığı  soya sosu
Bir su bardağı elma sirkesi  veya beyaz şarap
Kızgın Tavaya Koymadan önce;
Derin bir kaseye elma sirkesini (şarap) , tüm malzemeleri koyun şeker içerisinde eriyinceye kadar karıştırın.Somonlarınızı isterseniz dilimleyerek, isterseniz iri parçalar şeklinde tabağa yerleştirip, üzerine sosunuzu ekleyin, Alüminyum folyo ile kapatıp, buzdolabınızda bir saat bekletin.Kızgın tavada önce yüksek ateşte sonra kısa ateşte istediğiniz kadar pişirin....Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: